Podzimní čas v Anglii

London, Cambridge, Rochester – Our Travel Journal

Day 1

London´s calling. V dopoledních hodinách vyrážíme autobusem na cestu do Anglie. A tak spíme, jíme, odpočíváme..a trajektem se plavíme z Francie do Anglie. Pěkně to s námi houpá. Ale zvládli jsme to.

Day 2

Ráno přijíždíme do Londýna. Rychločlunem se přemísťujeme do centra a vydáváme se podél budov parlamentu na prohlídku města. Míjíme sídlo premiéra na 10 Downing Street, sledujeme výměnu Královské koňské gardy a přes Trafalgarské náměstí přicházíme do Národní galerie, obdivujeme originály od Van Gogha či Picassa. Nádhera. Následuje krátký rozchod na oběd na Leicester Square a přes Piccadilli Circus míříme zpět k Buckinghamskému paláci. Máme však smůlu, král Karel III. není doma. Nevadí, přes Hyde Park se vydáváme do muzea Madame Tussaud. To je úplně první muzeum, které začalo vystavovat a vyrábět voskové figuríny známých osobností. My tu objevili celou královskou rodinu! Jako živí😊 Večer nasedáme na metro a odjíždíme k autobusu. Je to tady. Rodiny si nás odvážejí do svých domovů. Strávíme u nich 3 noci.

Day 3

Trochu prší. Naštěstí jsme v autobusu. Jedeme do Cambridge a s místním průvodcem procházíme městem. Dozvídáme se spoustu zajímavých informací, třeba to, že jeden rok na univerzitě stojí 230 000 liber! Tak to abychom začali šetřit. Vyšplháme na věž a Cambridge máme jako na dlani Odpoledne zastavujeme v Duxfordu v leteckém muzeu. Procházíme skrz nejrychlejší dopravní letadlo Concord, kterým se létalo z Londýna do New Yorku za necelé tři hodiny.

Day 4

Počasí nám přeje. Svítí sluníčko, jen trochu víc fouká. Vyrážíme k moři do Sheerness. Sbíráme mušličky a užíváme si pohodu a klid na pobřeží. Po obědě se přemisťujeme do Rochesteru. Kolem hradu procházíme městem, čeká nás návštěva katedrály s krásnou zahradou a muzeum Charlese Dickense. Příběh malého chlapce Olivera Twista nás všechny zaujal.

Day 5

A zase Londýn. Prší, ale nevadí. Jdeme dovnitř ikonického mostu Tower Bridge. Prosklená podlaha i velká strojovna stojí rozhodně za návštěvu. Vysvitlo sluníčko, a tak krátce poobědváme a po promenádě Queen´s Walk se vydáváme k Monumentu. To je sloup s 311 schody na památku největšího požáru v Londýně. Nahoru vyšplhalo jen 17 nejzdatnějších z nás. Dalším zastavením je místo filmových záběrů v Leadenhall Market. Třeba z Harryho Pottera. Máme štěstí. Potkáváme tu herce ze seriálu Hra o trůny. My však pokračujeme dál a přicházíme k majestátní katedrále St.Paul´s. Fotíme dechberoucí stavbu a pomalu vyrážíme zpět k autobusu. Podcházíme pod Temží dlouhým tunelem a kocháme se nočním pohledem na Greenwich. Všude prskají ohňostroje. V Anglii se slaví Guy Fawkes Night. Nádhera. A Londýn se s námi loučí.

Day 6

Čeká nás dlouhá cesta domů. Ale těšíme se. Zjistili jsme, že cestovat bez rodičů jde, že komunikovat v angličtině se dá, že platit librami i kartou zvládáme, že životní styl Angličanů nemusí být lepší, a že angličtinu je potřeba se učit. Cestování nás bavilo. Tak kam pojedeme příště?