Proč u nás využíváme ve větší míře digitální technologie

Když jsem nedávno navštívila supermarket a viděla nové samoobslužné pokladny, padla na mě nostalgie. Vybavila jsem si, jak jsem jako dítě chodívala do obchodu, kde stála za pultem paní prodavačka, zboží mi podala, vše mi pomohla narovnat do tašky a na lístečku sama sečetla cenu. S tím už se dnes nesetkáte. Pokrok prostě nezastavíš…
Přemýšleli jste někdy, jak bude vypadat život za dalších 20 let? Jaká budou asi existovat povolání, až současné děti dospějí? Podle prognostiků minimálně 50 % současných povolání zanikne a vzniknou zcela nová.
Úkolem současné školy je připravit děti do života, vychovat lidi uplatnitelné na trhu práce. O tom, jak to nejlépe udělat, jsme u nás ve škole dlouho diskutovali. Shodli jsme se na tom, že se v budoucnu rozhodně neobejdeme bez digitálních technologií, ty jsou už nyní téměř na každém kroku. Proto jsme u nás na 2. ZŠ již před několika lety posílili jejich výuku. Nyní jsme ještě zavedli výuku nové informatiky už od čtvrtého ročníku, žáci se jí budou průběžně věnovat až do konce studia na ZŠ. Naučí se techniku nejen efektivně využívat, ale také být jejími tvůrci, sami ji programovat.
Možná vás napadá, že dnes děti už tak dost vysedávají u počítačů a jsou závislé na sociálních sítích, tak proč je v tom ještě podporovat! Nám jde ale o to, aby žáci uměli digitální techniku a moderní technologie maximálně využít ve svůj prospěch, uměli s nimi pracovat, ale aby nad nimi zároveň zůstali pány a nestali se jejich otroky, aby odolali všem jejich nástrahám. To je cílem našeho působení.