Na pátek 24. listopadu jsme si naplánovali první z letošních tematických dní – Knírkový den.
Kdo chtěl, přišel ozdobený nakresleným, nalepeným či jinak připevněným knírkem. Byly k vidění modely nejrůznějších tvarů i barev, sešlo se jich ve škole celkem 207. Nemohla chybět ani stylová písnička a informace o tom, proč je listopad měsícem, kdy si muži nechávají narůst knír.
Odteď už všichni víme, že výrazný porost pod nosem symbolizuje, že jeho nositel podporuje charitativní akci, která se snaží zvýšit povědomí o prevenci rakoviny prostaty. Charitativně zaměřený projekt Movember se zrodil už v roce 1999 v Austrálii. Místní skupina mladých mužů si nechala narůst vtipné knírky a pomocí prodeje triček vydělali první peníze pro charitativní účely. Svůj název hnutí dostalo z kombinace slov moustache (knírek) a November (listopad). O pět let později pak vznikla nadace Movember, která si vzala za cíl zvýšit povědomí o rakovině prostaty. Nápad s „kníratým měsícem“ zanedlouho obletěl celý svět. Účelem Movemberu je vzbudit zájem mužů o své zdraví a také získat finanční prostředky, které jsou využívány k podpoře vědecko-výzkumných projektů a ke zkvalitňování a rozšiřování možností léčby rakoviny prostaty. Za dobu existence kampaně Movember se celosvětově vybralo už více než dvanáct miliard korun.